פרסום ממומן בגוגל לעסקים קטנים – איך להיות במקום הראשון

פרסום ממומן בגוגל לעסקים קטנים – איך להיות במקום הראשון

המודעות של המתחרים שלכם מופיעות במקומות הראשונים בגוגל ממומן והחלטתם שהגיע הזמן שגם המודעות שלכם תהיינה שם. אז איך כל זה עובד ומה זה בכלל פרסום ממומן בגוגל… תגלו את כל התשובות בדקות הקרובות.

פרסום ממומן לעסקים קטנים זו היא הדרך המהירה ביותר לקבלת תוצאות. בניגוד קידום אורגני אשר בו לוקח המון זמן לקבל תוצאות, בקידום ממומן בגוגל ניתן לקבל תוצאות החל מהימים הראשונים. לעסקים קטנים בדרך כלל יש תקציב פרסום מוגבל ולכן על הפרסום להיות מדויק ויעיל ככל הניתן על מנת לקבל תוצאות טובות במחיר הזול ביותר.

תוצאות החיפוש בגוגל – איך זה עובד ואיפה נמצאות תוצאות הפרסום הממומן?

כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל מקבלים המון תוצאות, התוצאות מחולקות לעמודים וכל עמוד מחולק לארבע חלקים עיקריים. לעיתים מופיעים כל ארבעת החלקים ולעיתים אפילו פחות.
בואו נבין מה זה כל חלק ואיפה אנחנו רוצים להופיע.

החלק הראשון – תוצאות פרסום ממומן

במידה ועבור הביטוי שחיפשתם יש תוצאות ממומנות הן יופיעו בראש העמוד. יהיה ניתן לזהות אותן לפי הכיתוב המודגש הקטן "מודעה" או באנגלית "Ad" – זהו פרסום ממומן.
אלו הן התוצאות הממומנות, כאשר מפרסמים באופן ממומן בגוגל המטרה שלנו היא להופיע במיקומים הראשונים, תוצאות אלו מקבלות את החשיפה הגבוהה ביותר וכן את התנועה הגבוהה ביותר.

השלב השני – גוגל מפות

במקרים רבים תופיע מפה של גוגל מפות, המפה תציג מספר עסקים רלוונטיים לביטוי שחיפשתם. אלו הן אינן תוצאות ממומנות והן שייכות לתוצאות האורגניות. ניתן לקרוא על התוצאות האורגניות במאמרים הבאים שלי ולקבל מידע נוסף בעמוד קידום אורגני בגוגל.

השלב השלישי – תוצאות אורגניות

מיד לאחר מכן יופיעו התוצאות האורגניות. בדרך כלל יופיעו כ10 תוצאות אורגניות (לפעמים גם פחות) של האתרים הרלוונטיים ביותר לפי גוגל עבור הביטוי שחיפשתם. התוצאות יופיעו לפי מידת הרלוונטיות ואיכות האתרים. על קידום אורגני יהיה ניתן לקרוא במאמרים הבאים וכן לקבל מידע נוסף בעמוד של קידום אורגני בגוגל.

השלב האחרון – תוצאות פרסום ממומן (שוב)

ברוב המקרים יופיעו גם תוצאות ממומנות בסוף העמוד, גם במקרה הזה יופיעו עד 4 תוצאות ממומנות.
למה הן דווקא למטה ולא למעלה? על זה נדבר ממש עכשיו.

על פי מה נקבע מיקום המודעות בגוגל?

לקביעת מיקום המודעה מספר רב של משתנים, לא אוכל לפרט על כולם כאן ובמידה ותרצו לשמוע עוד אתם מוזמנים להיכנס לעמוד קידום ממומן בגוגל באתר שלי וליצור קשר ואני מבטיח לענות על הכל.
המשתנים העיקריים הם: מחיר הביד וציון המודעה.

מחיר הביד

החיפושים בגוגל מתבצעים על ידי ביטויים. "הדבר הזה" שאנחנו כותבים בשורת החיפוש במטרה לקבל תוצאות, זה נקרא ביטוי. בעבור כל ביטוי מתבצעת מכירה פומבית. כל ספק מציע מחיר מקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור קליק. מי שמוכן לשלם הכי הרבה יהיה במקום הראשון. לדוגמה: ספק א' מוכן לשלם חמישה שקלים עבור הביטוי "שיפוצניק בבאר שבע" ספק ב' מוכן לשלם שישה שקלים בעבור אותו הביטוי. לכן במקרה שלנו ספק ב' יופיע בתוצאה הראשונה וספק א' יופיע מיד אחריו. כאשר אנו עושים פרסום ממומן לעסקים קטנים חשוב מאוד לקבוע באופן מקצועי את מחיר הביד, אנו לא רוצים לשלם יותר מידיי עבור כל קליק אך אנו רוצים להופיע במיקומים הראשונים על מנת לקבל את החשיפה הטובה יותר.

ציון המודעה

ציון המודעה הוא הגורם העיקרי השני אשר קובע את מיקום המודעה. הוא מחושב כשכלול ציון דף הנחיתה ואיכות המודעה. על מנת שדף הנחיתה יקבל את הציון הגבוה ביותר הוא חייב להיות רספונסיבי (מותאם לנייד) מעניין ומניע לפעולה. בנוסף עליו להכיל את הביטויים אותם אנו רוצים לפרסם, כך גוגל מבין שהדף נחיתה אכן רלוונטי ואיכותי. עם זאת המודעה צריכה להיות אטרקטיבית, עם טקסט מעניין, עליה להכיל את הביטויים אשר אנו מתחרים עליהם בכותרת ובתיאור וכן עליה להכיל את התוספים המוצעים במערכת הפרסום של גוגל.


אז בעבור מה בדיוק מתבצע התשלום?

התשלום מתבצע בעבור קליק. רק במידה וגולש לחץ על המודעה שלכם אתם תחויבו בעבור אותו מחיר הביד אשר הצעתם. כלומר, אתם משלמים עבור כניסה לאתר או לדף הנחיתה שלכם בלבד. אם מחיר הביד שקבענו הוא חמישה שקלים ועשרה אנשים לחצו על המודעה והגיעו לאתר שלכם תשלמו כחמישים שקלים.

רוצים ללמוד איך אפשר לדעת מה מחיר הביד עבור הביטויים שלכם? מה התקציב היומי האופטימלי עבורכם? ניתן לקרוא עוד בעמוד פרסום ממומן בגוגל לעסקים קטנים וכן להשאיר פרטים/ להתקשר ואני מבטיח שתקבלו את כל המידע שאתם צריכים על מנת להגיע למקום הראשון בגוגל.


שתפו את הפוסט
ישראל ישראלי

ישראל ישראלי

נכתב על ידי רון קלדרון, מנהל הסוכנות ומומחה לבניית וקידום אתרים.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן