כתיבת תוכן לקידום אתרים

כשמדובר בעסק שלכם זה ברור שאתם אלו שיודעים לתאר אותו באופן הטוב ביותר. השאלה היא האם אתם יודעים לכתוב תוכן לקידום אתרים ברמה הגבוהה ביותר? רבים מבעלי העסקים חושבים שכיוון שהם מכירים היטב את העסק שלהם, הם יכולים לכתוב את התוכן לאתר בצורה טובה גם כן. אני מזמין אתכם להכיר את הכתיבה השיווקית, הדרך הטובה ביותר לכתוב תוכן לאתרים על מנת לקדם אותם למקומות הראשונים בגוגל.

כמו שהגולשים באתר שלכם קוראים את התוכן שבו, כך גם גוגל. בדרך כלל הוא קורא את התוכן באתר הרבה לפני הגולשים שלכם. גוגל מדרגת את האתר על פי מספר רב של משתנים אך אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מיקום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל הוא התוכן המופיע בו. במאמר הבא אסביר את עקרונות כתיבת התוכן לקידום אתרים:

בואו נתחיל ישר מהסוף

"תשמע, אני רלוונטי עבור הביטוי הנ"ל.. אתה מוזמן להציג אותי בראש תוצאות החיפוש, תודה"

זה בדיוק מה שאנחנו רוצים להסביר לגוגל. על מנת להגיע למקומות הגבוהים ביותר יש להוסיף לבלוג האתר מאמרים רלוונטיים מבוססי מילות מפתח

מה זה בכלל מילות מפתח?

מילות מפתח או ביטוי מפתח זהו בעצם ביטוי המכיל 1-4 מילים בדרך כלל. כאשר מחפשים בגוגל משהו כותבים בשורת חיפוש ביטוי כלשהו. גוגל מחפשת בין כל האתרים אילו מהם מכילים את הביטוי מפתח הנ"ל ובוחר להציג תוצאות רלוונטיות לדעתו.
כאשר אנו רוצים לעשות פרסום ממומן או קידום אורגני או לכתוב מאמר לקידום אתר אנחנו מתבססים על רשימת מילות המפתח שהכנו מראש.
על מנת להבין אילו מילות מפתח עליכם לקדם יש לעשות מחקר מעמיק ומקצועי – ניתן לקורא עוד בנושא בעמוד פרסום ממומן בגוגל או במאמרים הקודמים.

אוקיי, אז איך מסבירים לגוגל שהאתר שלי רלוונטי עבור ביטוי מסוים?

על מנת להראות לגוגל שאנחנו רלוונטיים עבור ביטוי מסוים ועליו להציג אותנו בראש תוצאות החיפוש, על האתר שלנו להכיל את ביטוי המפתח מספר פעמים ובשביל להראות לו שאנחנו ממש רלוונטיים, צריך להוסיף עמוד באתר שהכותרת שלו היא ביטוי המפתח ובעמוד עצמו על הביטוי להופיע כמה וכמה פעמים. במקרה זה גוגל מבין שמדובר בתוכן מאוד רלוונטי עבור אותו הביטוי.

לדוגמה – נגיד שאתם מחפשים בגוגל את ביטוי המפתח "אילוף הרועה גרמני", תקבלו מגוון רחב של תוצאות, החל מתוצאות של רשתות מזון לכלבים המציגים אוכל לרועה גרמני ועד למאלפי כלבים המציעים שירות אילוף כלבים.
 במקרה הזה מאלף כלבים אשר רוצה להיות רלוונטי מאוד ולהופיע במקומות הראשונים יצטרך להוסיף לאתר שלו עמוד שמילת המפתח שלו היא "אילוף רועה גרמני". כך גוגל מבין שהאתר הזה מציע את התוכן הרלוונטי ביותר עבור אותו הביטוי ויבחר להציג את האתר בתוצאות החיפוש. במילים אחרות, ברגע שהוספנו לאתר עמוד שלם עבור אותו הביטוי אנחנו אומרים לאדון גוגל: "תשמע, אני כל כך רלוונטי שיש לי עמוד שלם עבור הביטוי הנ"ל.. אתה חייב לשים אותי בראש תוצאות החיפוש!" מהרגע שהגולש הגיע למאמר שלכם ונכנס לאתר, הוא שלכם.


כתיבת תוכן לקידום אתרים מבוסס מילות מפתח, אבל למה מאמרים?

אנו לא נוסיף עמוד מרכזי באתר עבור כל ביטוי שאנו רוצים לקדם (לפחות לא בתחילת הדרך). לכן האפשרות הטובה ביותר היא לפתוח בלוג ולהוסיף לו מאמרים, כל מאמר משמש כמו עמוד באתר מבחינת גוגל ולכן זה המקום הטוב ביותר עבורנו להוסיף תוכן מבוסס מילות המפתח.

אז הבנו למה צריך מאמרים בשביל להתקדם בקידום האורגני, אבל רגע, מה זה בעצם קידום אורגני?

על מנת להבין איך אפשר לחזק קידום אורגני באמצעות כתיבת תוכן לאתרים עלינו להבין תחילה מהו קידום אורגני?
בקצרה, קידום אורגני זה בעצם מיטוב הדרך שבה גוגל קורא את האתר והדגשת הרלוונטיות של האתר בעבור מספר ביטויים.

 לקידום אורגני 2 חלקים עיקריים.

  • החלק הראשון והעיקרי ביותר הוא שיפור האתר עצמו. מהבחינה הזו יש לדאוג שהאתר יהיה מהיר ככל הניתן, מאונדקס היטב על ידי גוגל והכי חשוב שהתוכן בו יהיה איכותי, מעניין עבור הגולש וכן מותאם לגוגל. ניתן לקרוא עוד בנושא בעמוד בניית אתרים לעסקים קטנים.
  • החלק השני בקידום אורגני הוא הוספת קישורים – קישורים אלו משמשים כמעין המלצה של אתר אחר על האתר שלך, כך גוגל מבין שהאתר שלך רלוונטי ואיכותי ויש להעלות אותו בתוצאות החיפוש.

קידום אורגני לעסקים קטנים:

קידום אורגני זהו תהליך ארוך ויקר. לכן ההמלצה לעסקים קטנים היא להתחיל קודם כל עם החלק הראשון של הקידום האורגני – מיטוב האתר מבחינת מהירות וכן כתיבת תוכן לקידום אתרים באופן אורגני.

כאשר כותבים מאמרים לקידום יש לשים דגש על מספר נקודות עיקריות ובכך נוכל לעזור לגוגל להבין שמדובר בתוכן איכותי.

תוכן מעניין עבור הגולש

חשוב לזכור שאומנם אנו כותבים תוכן לקידום את האתר שלנו בגוגל אך התוכן עצמו מיועד בראש ובראשונה לגולש, לכן תוכן שאינו מעניין לא יצליח לקדם את האתר. גוגל מבין שתוכן אינו מעניין ורלוונטי במקרה שהגולשים מתחילים לקרוא ויוצאים אחרי זמן קצר, במידה והתוכן מכיל את מילת המפתח מספר רב מידיי של פעמים וכן אם התוכן קצר מידיי. מיד אסביר מה האורך האופטימלי וכמה פעמים מילת המפתח צריכה להופיע.

כותרת קצרה וקולעת

לאחר מכן פסקת פתיחה קצרה שאורכה הוא בין 3 ל-6 שורות. על המאמר להיות מופרד באמצעות כותרות משנה כך שינעימו את הקריאה ויעשו לקורא סדר בראש. מומלץ להוסיף "בולטים" באמצע המאמר ובכך למנוע התעייפות של הקורא ולגרום לטקסט להראות מעניין ככל הניתן.

אורך המאמר

על המאמר להכיל לכל הפחות 300 מילים. מתחת לכמות זו גוגל אינה מחשיבה את העמוד כרלוונטי. לכן כשאנו כותבים מאמרים לקידום אתרים חשוב לשים לב שהמאמר מכיל את מספר המילים המינימלי. כלל האצבע פה הוא כל המרבה הרי זה משובח, ניתן גם להגיע למאמרים של עד 2000 מילים אך חשוב לזכור שעל התוכן להיות מעניין. במידה והמאמר מעניין כמו שהוא ארוך כך גוגל ייתן לו את מלוא הקרדיט.

שילוב מילות מפתח במאמר

כאשר אנו  מתמקדים בכתיבת תוכן לקידום אתרים עלינו לשלב את מילות המפתח בו באופן הטוב ביותר.
על הביטוי המקודם להופיע בכותרת. לאחר מכן עליו להופיע פעם אחת בפסקת הפתיחה.
האופן המומלץ ביותר לשלב את ביטוי המפתח במאמר הוא באורך כל התוכן וכן בכותרות המשנה.
יש לשים לב שלא מוסיפים את ביטוי המפתח יותר מידיי פעמים, לכן ההמלצה היא שביטוי המפתח יופיע עד כפעמיים על כל 100 מילים. כבר אמרנו שהמאמר צריך להכיל לכל הפחות 300 מילים לכן על מילת המפתח להופיע לפחות 5-6 פעמים וכן ככל שהמאמר מתארך כך נמשיך להוסיף את מילת המפתח עם דגש של עד 2%.

כתיבת תוכן לקידום אתרים קטנים

אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן לקידום אתרים כחלק מהמעטפת הדיגיטלית שלנו. לכן על מנת שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר ותוכלו להופיע במקומות הראשונים בגוגל אנו מציעים לכם לדבר איתנו ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עבור כתיבת מאמרים לאתר שלכם.
ניתן לקבל מידע נוסף על בניית אתרים לעסקים קטנים וכן על פרסום ממומן לעסקים קטנים בבלוג שלנו ובעמודי האתר.

זמינים עבורכם לכל שאלה.

שיתוף ב facebook
שתפו את הפוסט
ישראל ישראלי

ישראל ישראלי

נכתב על ידי רון קלדרון, מנהל הסוכנות ומומחה לבניית וקידום אתרים.

תוכן עניינים